Formål
- At der så tidligt som muligt tages fat i bekymringerne om gruppen/barnet/den unge, således at problemerne ikke optrappes.
- At forældrene inddrages som ligeværdige samarbejdspartnere, således at problemafklaring og fælles tiltag giver mulighed for at ændre på situationen.
Deltagere
Dagplejen: Dagplejeren
Vuggestue og Børnehave: Pædagog/Pædagogmedhjælper
Skole: Lærer/Pædagog
Tiltag
- TOPI vurderinger i januar og september
- Daglige refleksioner
- Handlemuligheder afprøves
Tegn
- At der sker en positiv udvikling med gruppens/barnets/den unges læring og trivsel
- Hvis der ikke sker en positiv udvikling bringes udfordringen op i kollegateamaet og/eller drøftes med lederen
Luk alle
Åben alle
Din rolle som medarbejder
- løbende, at reflektere over egen praksis.
- to gange årligt at udarbejdes TOPI vurdering på alle børn.
- at inddrage forældrene i et direkte samarbejde fra den første bekymring melder sig og til ophør af en eventuel indsats.
- at arbejde med de tiltag, som aftales med forældrene
- at foretage efterfølgende refleksion og måling af effekten på den iværksatte handling.