Formål

  • At der så tidligt som muligt tages fat i bekymringerne om gruppen/barnet/den unge, således at problemerne ikke optrappes.
  • At forældrene inddrages som ligeværdige samarbejdspartnere, således at problemafklaring og fælles tiltag giver mulighed for at ændre på situationen.

Deltagere

Dagplejen: Dagplejeren
Vuggestue og Børnehave: Pædagog/Pædagogmedhjælper
Skole: Lærer/Pædagog

Tiltag

  • TOPI vurderinger i januar og september
  • Daglige refleksioner
  • Handlemuligheder afprøves

Tegn

  • At der sker en positiv udvikling med gruppens/barnets/den unges læring og trivsel
  • Hvis der ikke sker en positiv udvikling bringes udfordringen op i kollegateamaet og/eller drøftes med lederen
Luk alle
Åben alle
  • løbende, at reflektere over egen praksis.
  • to gange årligt at udarbejdes TOPI vurdering på alle børn.
  • at inddrage forældrene i et direkte samarbejde fra den første bekymring melder sig og til ophør af en eventuel indsats.
  • at arbejde med de tiltag, som aftales med forældrene
  • at foretage efterfølgende refleksion og måling af effekten på den iværksatte handling.